.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
حرف و حدیثی نو در شبکه طبرستان

 
گردشگری شهری موضوعی بود که چندی پیش با نزدیک شدن ایام نوروز صدا و سیمای مرکز مازندران تحت عنوان سیمای شهری به آن پرداخت. خوشحال از اینکه رسانه ملی استان از مباحث کلی گردشگری قدمی فراتر نهاده و قرار است در مورد یکی از شاخه های گردشگری بحث کند و مخاطب را با چند و چون شایع ترین نوع گردشگری آشنا سازد .شدم تماشاگر پر و پا قرص برنامه اما از آنجا که غالبا جای حرف و حدیثی نو در صدا و سیمای مازندران خالی است این برنامه نه تنها به چهارچوب تعاریف گردشگری شهری نزدیک نشد بلکه در ارایه اطلاعات هر چند سطحی در این خصوص به مخاطبانش ناتوان ماند و مانند همیشه به مباحث کلی و تئوریکی پرداخت که حتی به گوش مخاطب عامی چون من هم آشنا بود چه برسد به متخصصین و مسئولان ذیربط آن.

شاید شما هم دقت کرده باشید هر وقت سخن از مباحث کارشناسی گردشگری در همایش ها، سمینارها، برنامه های تلویزیونی و… به میان می آید، تاریخ کهن، جاذبه های طبیعی منحصر به فرد، آثار تاریخی بی شمار، فلان رتبه در کشور و بهمان رتبه در دنیا می شود دستمایه برنامه. و خدا رو شکرکه همه در صنعت توریسم کارشناس و استاد تاریخ و جغرافیا و…هستند .

من و هم استانی های من همگی می دانیم که تنها عامل توسعه اقتصادی استان تحول در صنعت گردشگری است، اما چه قدمی در راه بهبود آن و جذب گردشگری بیشتر در شرایط فعلی باید برداشته شود، چیزی است که ما را به چنین برنامه هایی جذب می کند که آخر الامر به سر خوردگی ما می انجامد.

رسالت رسانه ملی استانی ایجاب می کند که علمی تر، کارشناسانه تر،صادقانه تر و روراست تر با مخاطبان خود سخن بگوید و مشکلات و راهکارهای پیش رو را به گفتمان بگذارد و حتی برای سنجش میزان آگاهی مردم در این مقوله هم که شده از مردم بخواهد برای حل مشکلات و رسیدن به هدف، نظر کارشناسانه بدهند و با بهره مندی از کارشناسان آشنا به موضوع به بحث های کلیشه ای پشت گیشه ای، حداقل در رسانه ملی که نماینده مردم است خاتمه دهد.

چند سالی است که در جهت رونق این صنعت پر درآمد و تاثیرگذار تلاش می کنیم اما نتایج زیادی عاید استان نمی شود، دلیلش هم عدم آگاهی در خصوص این هنر- فن و استفاده از نیروهای غیر متخصص و کارشناس در جای جای این صنعت است.

رسانه ملی با جایگاه خاصی که در میان اقشار مختلف مردم دارد به مرور زمان می تواند حرفه نگری را در اذهان مردم فرهنگ سازی کند .

هیچکس منکر زحمات دست اندر کاران رسانه ملی استانی نیست اما می توان انتظار داشت با کمی دقت و توجه نه صرف هزینه بیشتر زحمات شبانه روزیشان به بار بنشیند و نتایج ثمر بخشش عاید استان و مردم شریفش گردد.



استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 8 اسفند 1388
* به لحاظ افزایش زوایای جذب گردشگری و جوانب مثبت و منفی آن بعنوان ساختار توسعه استان فلک زده مازندران افزایش و اعتلای دانش و نگرش مردم و بویژه مسئولین رده بالای مدیریتی استان یک ضرورت است و مثل سایر امور در صداو سیما به اهمال و امور بسیار سطحی پرداخته می شود !
چرا نمی خواهیم و یانمی توانیم از ظرفیتهای موجود استفاده نمائیم !!!

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.118 seconds.